χριστιανορθόδοξα βίτσια

72870592_2451307481824922_2778925449185591296_n-696x624

-Ξέρεις ότι στην Πολωνία η νέα συντηρητική, κυβέρνηση προσπαθεί να καταργήσει τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία; Πόσο απίστευτο σου φαίνεται αυτό;
Κοιτώ σαν χάνος.
-Δεν έχουμε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία.
Κοιτά σαν χάννος.

Με τη Σαπίνα, από Πολωνία συζητάμε όποτε βρεθούμε τα κοινωνικοπολιτικά των τόπων μας.

Εξηγώ τις γεμάτες ταμπού και ενοχές συνήθειες στην Κύπρο. Προσπαθώ να βρω τρόπο να πω πως ζούμε με χριστιανορθόδοξα βίτσια. Πως δεν αποφασίσαμε ότι τα σχολεία μας είναι κοσμικά και δημοκρατικά. Πως εμείς στα παιδία μαθαίνουμε ότι γίνεται να γεννηθούν μωρά από κρίνο. Πως έχουμε κατήχηση και το σχολείο καταργεί ολόκληρη την επιστημονική, παιδαγωγική εξέλιξη. Πως ακόμα κι οι συνδικαλιστές της παιδείας, ζουν εκβιάζοντας τις πνευματικές αποδόσεις μας. Πως έχουμε ένα, δυτικού τύπου, κακέκτυπο θρησκευτικού φονταμενταλισμού.

Πως στον 21ο αιώνα συζητάμε για σχέσεις κράτους – εκκλησίας ή εκκλησίας – παιδείας. Αντί για εξελιγμένες επιστήμες και γνώσεις σεξουαλικές που εξοπλίζουν παιδιά απέναντι σε ασθένειες, βιασμούς, σωματεμπορία, εγκυμοσύνες, απενοχοποποιημένη σεξουαλική ελευθερία.

Πως εμείς προχθές συζητούσαμε για μη κατάργηση πρωινής προσευχής. Μια ναρκισσιστική εμμονή αρμονίας , όπου παιδιά εξετάζονται για την πίστη τους αντί για τη γνώση τους. Πως έχουμε εξαντλήσει πολλή φαία παιδεία. Πως, ενώ η αιτιακή σχέση βίας και θρησκευτικής ιδέας μέσα από συλλογικότητες, είναι αυτονόητη εμείς κρατιόμαστε θρησκευτικά ξιπασμένοι. Πως ο εκπαιδευτικός οφείλει να σουλουπώνει άθεους, σκεπτικιστές, άθρησκους, ετερόδοξους κι αλλόθρησκους. Πως έχουμε ένα απολυταρχικό ύφος στο άγιο, το κύριο, το ζωοποιό, που ζωοποιεί αντί να ανθρωποποιεί. Εξηγώ πως δεν χρησιμοποιούμε τον πολιτικό όρκο, πως μόνο ο θρησκευτικός όρκος έχει μπέσα και τιμή.

Πως αν κανείς δεν πιστεύει, δεν δικαιούται να μην συμμετέχει στην προσευχή. Πως τα θρησκευτικά αφορούν τη δική μας θρησκεία. Δεν εξηγούν άλλες θρησκείες ή αθεϊσμό. Πως η δική μας θρησκεία είναι απόλυτη εξίσου, με την αντίπαλη θρησκεία την οποία παρουσιάζουμε φοβικά σαν χουλιγκανίστικο σατανά.

Ένιωθα πολίτης καθυστερημένης κοινωνίας όταν τα έλεγα. Κι ενώ αντιλαμβάνομαι πως την κατάργηση των θρησκευτικών δεν είναι έτοιμη η κοινωνία να την καταπιεί, μπορούσαμε έστω να εισάγουμε ουδετερόθρησκα σχολεία. Δεν θα με ενοχλούσε το μάθημα, εάν δεν ήταν προσηλυτιστική κατήχηση χωρίς αιρετική ελευθερία. Που δεν ηθικολαλούμε, δημιουργώντας παιδιά με πρόβλημα συνείδησης. Με πνευματική καθίζηση. Ο βερμπαλισμός των υπεύθυνων της διαμόρφωσης της παιδείας, η καθεστωτικοποίηση της θρησκείας με τρόπο ψυχαναγκαστικό, συνετίζει αντιφρονούντες και βαρά υπερωρίες μποϊκοτάροντας δημοκρατικότητα, αμφισβήτηση, ελευθερία σκέψης, απορία, την αναζήτηση, επιστημονική εξήγηση. Για να μην δημιουργούνται προσμίξεις. Η «ομάδα» να μένει καθαρή.

Θυμίζει τους πίθηκους που δεν δέχονται κανέναν διαφορετικό πίθηκο στην ομάδα τους. Τα καλά νέα στους πιθήκους είναι που υπάρχουν ομάδες έξυπνων πιθήκων που κάνουν εξαιρέσεις και προσθέτουν κι άλλους πιθήκους στην ομάδα. Τα κακά νέα είναι που η παιδεία στην Κύπρο δεν μπορεί να εξελιχθεί στο επίπεδο ενός έξυπνου πίθηκου.

Η παιδεία στην Κύπρο δυσφορεί και «ποφυσά» να γίνει στοχαστική, σύγχρονη, να παράγει ανοιχτά μυαλά. Η παιδεία στην Κύπρο ζει κι αναπνέει για να κάνει θρησκευτικά συνοικέσια των παιδιών.

Τα άνθη του κακού

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s