Μόνο πίσω από έναν ισχυρό άντρα

51081752_391399504755484_7879398979488710656_n

Το καταστατικό της Χρυσής Αυγής λέει ότι οι γυναίκες προορίζονται ως παραγωγικά όντα. Αν το υιοθετούν κι άλλοι, θα μελαγχολήσω.

Πόσες και ποιες γυναίκες χωρούν σε ένα ψηφοδέλτιο;

Το «μια και καλή» δεν είναι ωραίο. Το, μια όχι εκλέξιμη είναι ακόμα πιο προβληματικό.

Ο πολιτικός αποκλεισμός της γυναίκας είναι κοινωνικό ντρόπιασμα. Πιο ντροπιαστικός για τον ούτω καλούμενο προοδευτικό.

Ο εγκλωβισμός στα αρχέτυπα της πατροπαράδοτα ουραγού γυναίκας, φανερώνει το χάσμα της νομικά προβλεπόμενης ισότητας και της πραγματικότητας. Το «οι εκλογές δεν είναι καλλιστεία» του Προδρόμου, που ταυτίζει τη γυναίκα με την Μπίμπι-Μπο, απέδειξε πως άνδρες και γυναίκες ξεκινούν από δύο αφετηρίες.

Όταν προκύπτει ψηφοδέλτιο και οι γυναίκες λάμπουν διά της απουσίας τους, δεν είναι αιφνιδιαστική πληροφορία. Έτσι στα γρήγορα.  Δεν είναι οι άντρες για τα ψηφοδέλτια και οι γυναίκες για την Γιουροβίζιον. Ούτε για τα τσάγια (με κέικ που θα φτιάξουν οι ίδιες από σπίτι). Ούτε για εκδηλώσεις διατροφής και δεντροφύτευσης. Δεν είναι πια χαριτωμένες οι προτάσεις «πίσω από ένα ισχυρό άντρα…».

Δεν μιλώ μόνο για συμμετοχή αλλά και δυνατότητα εκλογής. Που είναι η ισορροπία ισχύος των φύλων; Γιατί λείπουν από κέντρα χάραξης πολιτικής; Γιατί οι κοινωνίες, τα κόμματα, οι γυναίκες οι ίδιες, τα γυναικεία κινήματα, είναι όλοι διστακτικοί; Τι πάει Χ και γυναίκες δεν επιδρούν και δεν αναδεικνύονται;

Πόσο αδύναμο στάθηκε το γυναικείο κίνημα; Και αν ακόμα παρήγε ικανές γυναίκες, γιατί δεν αναγνωρίζονται από το κόμμα; Δεν υπαινίσσει συμπεράσματα «είναι ανεπαρκείς», «έχουν έλλειψη ενδιαφέροντος για βαριά πολιτικά»; Δεν αρκούν εμπορευματοποιημένες συμμετοχές χωρίς σέρτικο πολιτικό περιεχόμενο.

Τα ψηφοδέλτια πρέπει να δίνουν το στίγμα στην ισότητα.

Απαγορεύεται συνωστισμός αντρών και ανυπαρξία γυναικών. Δεν γίνεται να προσαρμόζεις τους κανόνες του παιχνιδιού στις προσταυρωμένες επιλογές. Δεν αρκεί οποιοδήποτε ψηφοδέλτιο να είναι με συμβολισμούς και πολυσυλλεκτικό και να μην εκδημοκρατίζει ουσιαστικά.  Να μην αποσείει τις φεμέν κουζίνες και την ξεκάθαρη ανδρική ελιταρία. Να υπονοεί κοσμητικό ορισμό στην ικανότητας της με μια  τυπική αριθμητική ισότητα. Αν η γυναίκα έχει πολιτικό λόγο, πολιτική σκέψη,  πόσο πιο σαφές πρέπει να γίνει το να αναδειχθεί; Δεν ξέρω αν σας δίνουμε την εντύπωση ότι υποφέρουμε στην πολιτική.

Το θέμα ναι, είναι κυρίως κοινωνικό. Η έννοια της πολιτότητας ως συμμετοχή είναι λες και αφαιρέθηκε από τις γυναίκες. Είναι σεξισμός να βλέπεις τις γυναίκες σαν κοσμητικό αντικείμενο. Και αυτό είναι το πρώτο πράγμα που τους συμβαίνει στην πολιτική.

Είναι για τους τύπους στις Αριστερές πολιτικές ατζέντες  η χειραφέτηση αλλά χωρίς ισότητα ρεαλιστικά; Βγήκε η γυναίκα στην εργασία αλλα δεν αποσυνδέθηκε από το νοικοκυριό;

Που είναι το κόμμα να παράγει πολιτικές έμφυλες; Που τα γυναικεία κινήματα που δημιουργούν εκνευρισμό σε εμάς τις γυναίκες να τις παρακολουθούμε να συμπεριφέρονται «στο Κόμμα» αναφερόμενες σε αυτό σαν να είναι ο άντρας τους; Ό,τι πει το Κόμμα, να δούμε που θα μας στείλει το Κόμμα, να προτείνουμε στο Κόμμα και να αποφασίσει.

Ενώ ισχύει σ’όλους τους πολιτικούς χώρους, έχω μεγαλύτερες απαιτήσεις απ’την Αριστερά. Είναι άκυρη η στο +5 «θλιβερή διαπίστωση» «δεν υπάρχουν γυναίκες» «ψάξαμε και δεν βρήκαμε/δεν ήθελαν» «και είναι λυπηρό».

Να δημιουργηθεί κοσμοπολιτισμός, να δημιουργεί συνθήκες μετασχηματισμού της κοινωνίας. Των μοντέλων που παράγει. Ισότητα που ξεκινά από την κοινωνία και καταλήγει στην πολιτική. Οι γυναίκες δεν πρέπει να χαρίζουμε τον ρόλο.

Κι αν μια στις λίγες καταφέρει την ένταξη της σε ψηφοδέλτια, να προβληματιστεί για το ρόλο που θα αναλάβει. Μην γίνει από σύζυγος, ο αγράμματος αδερφός αυτής της προκαταβεβλημένης αρρενωπής αριστοκρατίας του κόμματος, σαν να είναι εξάρτημα που βάζει τυφλά τα αρχικά της υπογραφής του σαναπλός  εγγυητής δανείου, με σκέτη και τυφλή υποταγή στο πειν του μεγάλου.

 

Τα Άνθη του κακού

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s