People for sale

haravgi2.2

Οι πόρνες, οι πλανεύτρες, ήξεραν που πήγαιναν, δεν τις εξοστράκισε η κοινωνία, λες.

Τις εξοστράκισε μια χαρά και με πολλές τρομάρες. Καμία δεν επιθύμησε παιδαρέλια, λιγούρια, ανίκανους να πηδήξουν χωρίς να τα σκάσουν και γέρους στο κορμί της. Φτώχεια, ανεργία, παραπλάνηση, είναι κοινωνικά συνθετικά.

Δεν ήξερα πολλά για την πορνεία. Ώσπου συνόψισα: Σωματεμπόριο. Άνθρωποι προς πώληση. Ρε, καταλαβαίνετε τι λέω;

Δεν ήξερα πολλά, μέχρι που είδα ένα ντοκιμαντέρ για στριπτιτζούδες. Θα μιλήσουμε άλλη φορά για στριπτιτζούδες.

Με πήραν η Elena Pissaridou και η Anna Pilavaki. Να μιλήσουμε σε Πανεπιστήμια για την σεξουαλική εκμετάλλευση και το θεσμικό πλαίσιο. Πέρασα καιρό να μελετώ. Όσο έμπαινα «μέσα» τόσο πιο πολύ πνιγόμουν. Μίλησα με τον Marios Demetriou, σπουδαίος δημοσιογράφος, ασχολήθηκε με θύματα πολύ. Μάθαινα, μάθαινα, πνιγόμουν. Πήγαμε στο Πανεπιστήμιο: φοιτητές Νομικής, Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας. Ανοικτά μυαλά λες. Μα ξεκίνησαν τη συζήτηση αφοριστικά. Αναθεματίζοντας τες. «Ήξεραν ότι πήγαιναν για πουτάνες».

Αν είναι να μιλήσουμε για πόρνες, ας τα πούμε όλα ξάστερα. Για τις κοπέλες που βγαίνουν ρημαδιό από αυτό. Για την συνταγή της σιωπής που προτείνει ένα σύστημα που δείχνει προοδευτικά πως θα τις παροπλίσει.

Το πρόβλημα εδώ ξεκίνησε το ’70, άνθισε επί καμπαρέτ το 90’.
#Λεμεσός: Τα πιο πολλά καμπαρέτ της Μεσογείου. Μέχρι το 2007 κανείς νόμος να καταστείλει το πρόβλημα στην ουσιαστική του διάσταση. Ο Ποινικός Κώδικας από το ‘59 κατέστελλε όσα αποτελούσαν προσβολή του κοινού. Τόσο κενή η προσέγγιση. Προσβολή κοινού. Μαστροπεία και σωματεμπορία κρίνονταν ως πλημμελήματα. Την ίδια ώρα, η κτηνοβασία ήταν κακούργημα. Οι πόρνες απελαύνονταν ως επικίνδυνες για τα δημόσια ήθη. Άρα μαρτυρίες μηδέν, τιμωρία στους ένοχους ανύπαρκτη.

Προχθές πήγα στη βράβευση της Androula Christophidou Henriques. Αν θέλω να είμαι ένα είδος ανθρώπου σε αυτό τον κόσμο θέλω αυτό. Βούρκωνα πολύ όσο έδειχναν βίντεο να μιλά, στιγμιότυπα από τις μάχες της στα χρόνια. Έσπρωξε τα πράγματα.

Το 2014 μας άλλαξε θεσμικά, η εμπορία τέθηκε ως κακούργημα. Τα αναγνωρισμένα θύματα θα προστατεύονται. Η εμπορία θα διώκεται και αυτεπάγγελτα. Δεν παραγράφεται το αγώγιμο δικαίωμα παιδιών θυμάτων αν θέλουν να καταγγείλουν όταν μεγαλώσουν. Κατηγορήθηκαν κάποια στιγμή και αστυνομικοί για παράλειψη καθήκοντος να προστατεύσουν την Οξάνα.

Έπεσε στο κενό από μπαλκόνι προσπαθώντας να διαφύγει από τους ιμπρεσάριους της. Την έσπρωξαν, αυτοκτόνησε;

Καταδικάστηκε η Κύπρος από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για παράλειψη να λάβει μέτρα στην υπόθεση της Ραντσέβα. Βέβαια και δεν έγιναν όλα ροζ. Σε μια ντροπιαστική απόφαση, η μαρτυρία της Charitine Nunez κρίθηκε αναξιόπιστη. Το κράτος έδωσε ευλογίες στους διακινητές αθωώνοντας τους. Το 2009 η Χριστοφίδου συντέλεσε να καταργηθεί η βίζα αρτίστας, τα καμπαρέτ δέχθηκαν ανεπανόρθωτο πλήγμα, τα περισσότερα έκλεισαν.

Μα η Κύπρος έχει ακόμα αδυναμίες να εξαλείψει το εμπόριο. Το σωματεμπόριο απλά άλλαξε μορφή. Έγινε εκμετάλλευση στη δουλειά, κυρίως στη γεωργία και οικιακή εργασία, οι πόρνες είναι πια από Ασιατικές χώρες, δεν είναι σε μπουρδέλα αλλά σε διαμερίσματα, πουλούν το σώμα τους με μικρότερη αμοιβή. Δεν υπάρχει ουσιαστικό Εθνικό Σχέδιο Δράσης.

Η σωματεμπορία είναι η πιο κερδοφόρα επιχείρηση παγκόσμια, πάνω από αυτήν των όπλων και των ναρκωτικών. Η Κύπρος είναι 2η στην κατάταξη ανεπαρκών θέσεων. Δεν υπάρχει κρατική διάθεση.

Υπάρχουν όμως Έλενες και Ανδρούλες που φωτίζουν τον κόσμο μας, που τις παίρνουν από το χέρι, που φωνάζουν με σθένος, που τους βρίσκουν μέρη να κοιμηθούν και να προστατευθούν, που βαράνε το μαχαίρι στο κόκαλο, που θέλω να γίνω τέτοια. Μα πιο πολύ θέλω να μην πουλιούνται οι άνθρωποι, να μην χρειάζομαι να γίνω πότε τέτοια.

-Πώς αντέχει να τα κάνεις όλα αυτά;
«Κάμνω τα, για να μεν αντρέπουμαι που ζιω». Α.Χριστοφίδου

 

*

Βίντεο:

https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fgynaikeiokinima.pogo%2Fvideos%2F396689044459490%2F&show_text=0&width=560

 

λινκ από το άρθρο:
https://dialogos.com.cy/haravgi/ta-anthi-toy-kakoy-7/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s